Saturday bike trips/velo du samedi :

Trip Sortie

Trip Leaders Meneurs

Andrew B. / Pat D.
Saturday, Aug. 25th

Samedi, 25 aout
Mooers, NY

Spectacular scenery and very quiet roads. There's a pub stop in Hemmingford on the way home.

Bring your passport for the border.

Trips of varying lengths of 54, 84, & 103 km.

By carpool. Meet at 8:00 am at Atwater and Tupper WEST for an 8:30 departure.

Please print Cycling Trip Maps & Instructions and bring these documents with you.

A limited number of maps will also be available at the Atwater meeting point.

Contact Us: E-mail: __info@randonnee.ca__ tel: 514-359-6781

Mooers , NY

RDe spectaculaires paysages sur des routes tres paisibles. Halte possible a la brasserie a Hemmingford au retour.

Apportez votre passeport pour passer la frontière.

Longueur des parcours de 54, 84 & 103 km.

Par covoiturage. Rendez-vous à 8h au coin des rues Atwater et Tupper OUEST pour un départ dès 8h30

Les fichiers PDF des cartes et instructions seront disponibles.
Prière de les imprimer et de les emporter avec vous lors de la sortie.
Une quantité limitée des cartes sera disponible au point de rencontre sur Atwater.

Contactez Nous: E-mail: __info@randonnee.ca__ tel: 514-359-6781

Looking for volunteers: Bénévoles recherchés :

Saturday Ski & Snowshoe trips - Ski et raquettes sortie du samedi : SUNDAY this week dimanche 25 mars

Please check back on the day of the ski/snowshoe outing to verify all info. In case of bad weather, the trip may be postponed, cancelled or changed to another day or location.

Trip/ Sortie

Trip Leader/ Coordonnateur de sortie Date

Go with the Snow/Suivez la Neige Carpool/Covoiturage

it's à go! 1 full van with 6 skiers
Sun, Mar 25,2018, 25mars 2018, dim Veronica

Viking Clubhouse, Morin Heights
Ski intermed & avancé/advanced
raquette/snowshoe 10kms
Weather permitting, we will be going to the Viking Club clubhouse as guests of the Viking Ski Club on Sunday, Mar 25th for XC skiing (sorry, no beginner trails available) and snowshoeing. the clubhouse is a very comfortable building and fine for eating your lunch. More information can be found on the Viking website at http://vikingskiclub.ca The decision will be finalized by Saturday morning of this week and announced on our wikispace and phone message on Saturday. The deadline to register for this trip is 8pm on Friday. This will be the only destination.

Meet at Harvey's at 8am on Sunday morning. We will organize our carpool and leave by 8:15 am. Everyone must pay their own ski or snowshoe fees at the center ($15 per person). Each passenger must pay a carpool fee of $15 to the driver. Harvey's is located near the Namur metro on Decarie and Jean Talon. Drivers should take the Jean Talon exit from the Decarie Expressway. If you are taking passengers, park in the Harvey's parking lot. We must have enough drivers to run this outing.

To sign up, please fill out the table below with your name, contact information (email & cell #) ski or snowshoe (S or R), passenger or driver (P or D - specifying the # of passengers&equipment possible). The deadline to register on the wiki is Friday at 8pm.

Si le météo cooperère, nous irons au Pavillon du Club Viking à Morin Heights, comme invités, le dimanche, 25 mars, pour faire le ski de fond (désolé, pas de pistes faciles disponible) et la raquette (10+ kms). Le pavillon est très confortable pour manger et relaxer. Plus d'informations disponible sur leur site web, http://vikingskiclub.ca La decision finale sera annoncée le samedi matin sur notre babillard et sur le messagerie téléphonique. La limite pour s'enregistrer est 20h le vendredi. C'est la seule destination.

Nous se rencontrerons chez Harvey's à 8h le dimanche matin. Nous organiserons notre co-voiturage et quitter à 8h15. Chaque participant doit payer ses frais d'entrée pour le ski et raquette de $15 et chaque passager doit payer ses frais de transport de $15 à son conducteur. Harvey's est situé près de metro Namur sur Decarie et Jean Talon. Si vous êtes en voiture, prenez l'autoroute Decairie et sortez à Jean Talon. Vous pouvez stationner chez Harvey's si vous conduisez les passagers. Il faut avoir assez de conducteurs pour offrir le co-voiturage.

Pour s'enregistrer, veuillez remplir la tableau au-dessous avec votre nom, renseignements (courriel et mobile), ski ou raquette (S ou R), passager ou conducteur (P ou C)(avec #passagers et equipment). La date de limite est 20h vendredi pour s'enregistrer.

Nom-------------------------- courriel----------------------------- #tele cell---------- S ou R--- P ou D-- # P &/equip